Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Žák na 1. stupni ZŠ a svět pohádek
NOVOTNÁ, Jitka
Diplomová práce se zabývá vztahem žáků 1. 3. ročníku ZŠ k současným pohádkám. Teoretická část práce je zaměřena na pohádku jako žánr (klasickou folklórní a moderní autorskou pohádku), na mediální vliv pohádky, na její aktuální stav, vývojové tendence, vliv na recipienta apod. Práce má výzkumný charakter. Zaměřuje se na čtenářské chování žáků, na jejich návyky, vliv rodiny a školy, na rozvoj čtenářství, resp. zaměřuje se na tento žánr, na vliv médií apod. Na základě dotazníku a rozhovoru se žáky a jejich rodiči je zachycen současný stav. Výsledky výzkumu jsou porovnány s teoretickou částí práce a doloženy přílohovým materiálem. V závěru práce jsou interpretovány výsledky výzkumu.
TĚLESNÉ SLOŽENÍ, TĚLESNÁ ZDATNOST A ŽIVOTNÍ STYL DĚTÍ MLADŠÍHO ŠKOLNÍHO VĚKU V LIBERECKÉM KRAJI
Horáčková, Jana ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Dvořák, Martin (oponent)
Název: Tělesné složení, tělesná zdatnost a životní styl dětí mladšího školního věku v Libereckém kraji Cíle: Cílem práce je zhodnotit tělesné složení žáků mladšího školního věku v Libereckém kraji, ověřit jejich tělesnou zdatnost a zjistit vzájemné souvislosti mezi těmito faktory, množstvím pohybové aktivity, způsobem stravování a trávení volného času. Metody: Tělesné složení bylo zjišťováno metodou měření na přístroji BODYSTAT u vzorku 41 dětí ve věku 8 a 10 let (25 chlapců (tj. 61%) a 16 dívek (tj. 39%)). Tělesná zdatnost sledovaného souboru byla ověřena třemi motorickými testy: skokem dalekým z místa, člunkovým během 4x10 m a výdrží ve shybu nadhmatem. Množství pohybové aktivity, způsob stravování a trávení volného času bylo získáno písemným dotazováním pomocí modifikovaného Dotazníku 6. CAV 2001 pro děti a mládež. Výsledky: Ve zkoumaném souboru má podle percentilových grafů BMI nadváhu nebo obezitu 10 dětí (24,4%) a podle % tělesného tuku určených přístrojem BODYSTAT 5 dětí (12,2%). Počet dětí s nadváhou nebo obezitou uvažovaný v procentuálním vyhodnocování v této práci je 10 v souladu s BMI křivkou. Z dětí s nadváhou nebo obézních neobědvá ve škole teplé jídlo 1 dítě (10,0%). Všechny děti s nadváhou nebo obezitou snídají, svačí, večeří, jí pravidelně ovoce a zeleninu. 14 a více hodin týdně...
Sociologický výzkum televizního chování. Faktory ovlivňující dobu strávenou sledováním televize
Slavíčková, Veronika ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce) ; Lupač, Petr (oponent)
Sociologický výzkum televizního chování Faktory ovlivňující dobu strávenou sledováním televize ABSTRAKT Diplomová práce pojednává o fenoménu sledování televize a výzkumu televizního chování. V teoretické části práce je sledování televize ukotveno v rámci volnočasových aktivit, pojednána je otázka motivace ke sledování televize a dále je zmíněn i přístup lidí, kteří televizi ze svého života záměrně vylučují. Text neopomíjí ani významné soudobé determinanty sledování televize - internet a digitalizaci televizního vysílání. Následuje představení hlavních metod výzkumu televizní sledovanosti v rámci České republiky. Zbylá část práce má empirický charakter a zaměřuje se na analýzu a identifikaci faktorů, které nejvíce ovlivňují dobu strávenou sledováním televize. Nejprve se tak děje prostřednictvím separátních jednodušších analýz a v závěru práce prostřednictvím hledání regresního modelu, který by co nejlépe predikoval televizní sledovanost u jednotlivců na základě jejich sociodemografických a jiných charakteristik. Klíčová slova: televize, sledovanost, sledování televize, ATS, peoplemetr, TVmetr, televizní divák, výzkum televizního chování
Vztahy mezi vývojovými úrovněmi žáků věku ZŠ a jejich
TOPINKOVÁ, Lenka
Diplomová práce je zaměřena na zkoumání vlivu televizní reklamy na žáky všech věkových stupňů na základní škole, dotýká se sledování televize žáky, v oblasti médií sleduje otázku mediální výchovy a v oblasti vývojové psychologie se orientuje na teorii kognitivního vývoje Jeana Piageta. Kromě teoretické části je zpracován původní kvalitativní a kvantitativní výzkum. V praktické části jsou popsány výsledky výzkumu ohniskových skupin (první a druhá třída) a dotazníkového šetření (čtvrtá až devátá třída), který byl proveden na jedné z městských základních škol v Českých Budějovicích. Dotazníkové šetření bylo dále provedeno u všech rodičů zkoumaných žáků. Závěry kvantitativního výzkumu byly posuzovány z hlediska pohlaví, školní třídy a místa bydliště dětských respondentů. Z hlediska pohlaví a věku dětí, nejvyššího dosaženého vzdělání a čistého měsíčního příjmu rodičů byly vyhodnocovány výsledky dospělých respondentů. Výsledky jsou na závěr diskutovány v širším kontextu. Diskuze se snaží podat přehled vývoje chápání televizní reklamy u žáků věku základní školy. Z výsledků vyplývá, že žáci věku základní školy jsou ovlivněni televizní reklamou, jejímuž obsahu žáci s přibývajícím věkem více rozumí a více chápou její účel. Rozhodující vliv na žáky a jejich trávení času u televize a v souvislosti s tím i na sledování televizních reklam, mají zejména jejich rodiče, v menší míře pak pedagogové.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.